24.8 C
Amorgós
HomeAmorgos NewsΤαξιδεύεις με πλοίο; Μάθε τα δικαιώματά σου

Ταξιδεύεις με πλοίο; Μάθε τα δικαιώματά σου

Η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας ενημερώνουν και συμβουλεύουν τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους κατά την κράτηση του εισιτηρίου, πριν από το ταξίδι, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και μετά το ταξίδι.

Κατά την κράτηση του εισιτηρίου

  1. Ο εκδότης του εισιτηρίου οφείλει να σε ενημερώσει για τη συνολική τιμή του, καθώς και για τυχόν εκπτώσεις που δικαιούσαι.
  2. Όταν πραγματοποιείς την κράτησή σου ηλεκτρονικά, να διασταυρώνεις τους γραπτούς όρους και τις πληροφορίες με τους όρους και τις πληροφορίες που αναγράφονται στο εισιτήριο (π.χ. τα στοιχεία πινακίδας του οχήματος).
  3. Η τιμή δεν μπορεί να αλλάξει, εφόσον έγινε κράτηση μέσω συστήματος ηλεκτρονικής κράτησης θέσης, μέχρι την ημερομηνία που συμφωνήθηκε η παραλαβή ή η πληρωμή του εισιτηρίου.
  4. Καμία επιβάρυνσή σου δεν επιτρέπεται λόγω χρήσης συγκεκριμένου μέσου πληρωμής, όπως είναι η πιστωτική και η χρεωστική κάρτα.
  5. Αν είσαι άτομο με αναπηρία ή μειωμένης κινητικότητας με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, δικαιούσαι έκπτωση 50% επί του ναύλου επιβάτη και αναπηρικού ΙΧΕ οχήματος.
  6. Να δίνεις στοιχεία επικοινωνίας (εφόσον το επιθυμείς), ώστε να μπορεί η εταιρεία να σε ειδοποιήσει σε περίπτωση καθυστέρησης, ακύρωσης ή ματαίωσης του δρομολογίου σου.

Πριν από το ταξίδι

  1. Να προσέρχεσαι για επιβίβαση στο πλοίο τουλάχιστον μισή ώρα πριν από την προγραμματισμένη ώρα απόπλου και, αν έχεις όχημα, τουλάχιστον 1 ώρα πριν.
  2. Εφόσον διαθέτεις εισιτήριο, έχεις δικαίωμα επιβίβασης στο πλοίο. Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, είτε λαμβάνεις αποζημίωση τριπλάσια της αξίας του ναύλου μεταφοράς επιβάτη είτε μεταφέρεσαι σε χρόνο της επιλογής σου ή προωθείσαι, το συντομότερο δυνατόν, στον τελικό προορισμό σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, λαμβάνοντας ως αποζημίωση την αξία του ναύλου μεταφοράς επιβάτη, καθώς και τροφή και κατάλυμα, όπου απαιτείται.
  3. Εάν το ταξίδι ακυρωθεί με υπαιτιότητα του μεταφορέα, έχεις δικαίωμα πλήρους αποζημίωσης ή άλλων αντισταθμιστικών παροχών κατ’ επιλογήν σου, εκτός αν ενημερωθείς μια εβδομάδα πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου και σου επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή αν ενημερωθείς τουλάχιστον 12 ώρες πριν τον απόπλου και προωθηθείς στον προορισμό σου εντός 12 ωρών από την προγραμματισθείσα αναχώρηση.
  4. Εάν ο απόπλους καθυστερήσει εξαιτίας βλάβης, ζημιάς του πλοίου ή, εν γένει, με υπαιτιότητα της εταιρείας, μπορείς να υπαναχωρήσεις και να σου καταβληθεί ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος, εκτός εάν η καθυστέρηση είναι μικρότερη των 90 λεπτών. Αν δεν επιλέξεις την υπαναχώρηση, η ακτοπλοϊκή εταιρεία οφείλει να σου παρέχει α) ελαφρά γεύματα ή αναψυκτικά, διαμονή επί του πλοίου και προώθηση στον προορισμό σου με δαπάνη και μέριμνά της, β) για καθυστέρηση άνω των 4 ωρών, τροφή, και εφόσον είναι αναγκαίο, διανυκτέρευση στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο (έως 3 διανυκτερεύσεις, με κόστος έως 80 ευρώ / διανυκτέρευση) και μεταφορά από και προς τον λιμένα αναχώρησης, γ) αποζημίωση ανάλογα με τη διάρκεια του ταξιδιού και της καθυστέρησης ή δ) άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας.
  5. Αποζημίωση δεν δίνεται για καθυστέρηση, διακοπή, ακύρωση ή τροποποίηση του δρομολογίου σου, εφόσον οφείλονται σε λόγους δημόσιας τάξης και ασφάλειας (ιδίως λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών), συμμόρφωσης στη νομοθεσία ή σε εντολές της αρμόδιας αρχής.
  6. Με την έκδοση του εισιτηρίου σου δικαιούσαι να μεταφέρεις δωρεάν χειραποσκευές βάρους έως 50 κιλών και, εάν είσαι άτομο μειωμένης κινητικότητας, κάθε εξοπλισμό που χρειάζεσαι για τη μετακίνησή σου. Επιπλέον αποσκευές χρεώνονται επιπροσθέτως.
  7. Να παραδίδεις τις αποσκευές σου για φύλαξη, λαμβάνοντας σχετική απόδειξη για να διεκδικήσεις αποζημίωση, σε περίπτωση φθοράς, κλοπής ή απώλειάς τους.
  8. Έχεις δικαίωμα τροποποίησης του εισιτηρίου σου, μόνο εάν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και μέχρι 48 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
  9. Δικαιούσαι να ακυρώσεις το εισιτήριό σου, αν δεν έχει ήδη τροποποιηθεί, και να σου επιστραφεί ολόκληρος ο ναύλος (περιλαμβανομένων των κρατήσεων υπέρ τρίτων και ΦΠΑ), εφόσον η ακύρωση γίνει έως και 14 ημέρες πριν από τον απόπλου ή αν οφείλεται, αποδεδειγμένα, σε ανωτέρα βία. Διαφορετικά, επιστρέφεται τουλάχιστον 50% του ναύλου, οι κρατήσεις υπέρ τρίτων & ο ΦΠΑ, εφόσον η ακύρωση γίνει από 7 μέρες έως 12 ώρες πριν από την αναχώρηση.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

1. Έχεις δικαίωμα να καθίσεις στη θέση ή τον τύπο της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριό σου. Διαφορετικά, μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε:

  • Υπαναχώρηση από τη σύμβαση, λαμβάνοντας την αξία του ναύλου, και αποζημίωση με ποσό προσαυξημένο κατά 100% επί της τιμής του ναύλου εισιτηρίου επιβάτη που κατέβαλες.
  • Ταξίδι σε κατώτερη θέση και αποζημίωση με ποσό ίσο με τη διαφορά της τιμής των δύο ναύλων, προσαυξημένο κατά 100%.
  • Ταξίδι σε ανώτερη θέση, ύστερα από συμφωνία με την εταιρεία, καταβάλλοντας τη διαφορά τιμής του ναύλου με έκπτωση 50%. Στην περίπτωση που ταξιδέψεις σε ανώτερη θέση με πρωτοβουλία της εταιρείας, δεν υποχρεούσαι σε καταβολή της διαφοράς.

2. Τα δικαιώματά σου είναι διαφορετικά ανάλογα με το είδος της τροποποίησης του δρομολογίου σου, τον χρόνο που διήρκεσε, την τυχόν απώλεια κάποιας ανταπόκρισης για τη συνέχιση του ταξιδιού σου και την αιτία που την προκάλεσε. Μπορεί να περιλαμβάνουν αποζημίωση, διαμονή στο πλοίο, προώθηση στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο. Η επιλογή ανήκει σε εσένα και θα πρέπει να ασκήσεις το σχετικό δικαίωμά σου με ενυπόγραφη συμπλήρωση του σχετικού εντύπου που θα σου χορηγηθεί από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου.

3. Υποχρεούσαι να ακολουθείς τους κανονισμούς του πλοίου και τις οδηγίες των μελών του πληρώματος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η ευταξία του ταξιδιού.

4. Για οποιοδήποτε παράπονο κατά τη διάρκεια του πλου, μπορείς να απευθυνθείς στον αρμόδιο αξιωματικό του πλοίου.

Μετά το ταξίδι

  1. Μέσα σε διάστημα δύο μηνών από το τέλος του ταξιδιού, μπορείς να διαμαρτυρηθείς κατά της ακτοπλοϊκής εταιρείας, του εκδότη του εισιτηρίου, του κατά λιμένα οριζόμενου ναυτικού πράκτορα ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού, κάνοντας χρήση του ειδικού εντύπου παραπόνων που θα βρεις εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές αρχές και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Εφόσον δεν ικανοποιηθείς, μπορείς να απευθυνθείς στις λιμενικές αρχές επιβίβασης ή αποβίβασης ή στη διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να υποβάλεις αναφορά εντός 1 έτους από το περιστατικό στον Συνήγορο του Καταναλωτή ή χωρίς προθεσμία, στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.
  2. Εφόσον δικαιούσαι επιστροφή ναύλου ή αποζημίωση (π.χ. λόγω ανυπαίτιας τροποποίησης του δρομολογίου σου), οφείλεις να παραδώσεις αυτούσιο το σώμα του εισιτηρίου σου ή το απόκομμά του στην ακτοπλοϊκή εταιρεία ή στον εκδότη ή στον, κατά λιμένα, οριζόμενο από την εταιρεία ναυτικό πράκτορα έως και 7 ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση του πλοίου. Τυχόν αποδείξεις για έξοδα που έκανες, εφόσον το δρομολόγιό σου δεν πραγματοποιηθεί όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, πρέπει να φυλάσσονται για την περίπτωση που διεκδικείς αποζημίωση.

ΠΗΓΗ: http://www.synigoroskatanaloti.gr/index.html

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Best of Amorgos

Στο “Καμάρι” από το 1976 για handmade πρωινό και όχι μόνο

0
Δίνοντας το όνομα του χωριού καταγωγής του στο καφέ – εστιατόριο του ο Γιώργης Νομικός φτιάχνει μικρά χειροποίητα «θαύματα» από το 1976… μετατρέποντας το όνομα...

Giali All Day Cafe: Απόλαυση με θέα την αιγαιοπελαγίτικη θάλασσα

0
Το Giali All Day Cafe με τα παραδοσιακά στοιχεία αλλά και τις σύγχρονες επιλογές είναι ένα καφέ στην καρδιά της Αιγιάλης, ιδανικό για κάθε...

Θαλασσινό Όνειρο: Η παραδοσιακή ταβέρνα που έψαχνες βρίσκεται στα Θολάρια

0
Στα όμορφα Θολάρια θα συναντήσετε το "Θαλασσινό Όνειρο". Μία παραδοσιακή ταβέρνα που διαθέτει ένα πλούσιο μενού αρκετό για να ικανοποιήσει κάθε γαστρονομική επιθυμία. Εκεί...

Aπόλαυση δίπλα στη θάλασσα στο all day cafe-bar Mouros

0
Λίγο πιο πάνω από την ειδυλλιακή παραλία Μούρος σας περιμένει ένας χώρος γεμάτος γεύσεις και αρώματα, ιδανικός για κάθε στιγμή της ημέρας. Στο all day...

Αυθεντικές γεύσεις και νόστιμα πιάτα στην “Κατωμερίτισσα” στην Αρκεσίνη

0
Στην όμορφη Αρκεσίνη το μεζεδοπωλείο "Κατωμερίτισσα" σας περιμενει για να γευτείτε αυθεντικές αμοργιανές γεύσεις μαγειρεμένες με μοντέρνες πινελιές! Με τις περισσότερες πρώτες ύλες να είναι...

Άνοιξε και η ταράτσα στο “Λιμάνι της Κυρά Κατίνας”

0
Ο Ιούλιος ξεκινά με το opening της ταράτσας στη γνωστή ταβέρνα "Το Λιμάνι της Κυρά Κατίνας" στην Αιγιάλη. Τώρα μπορείτε να απολαμβάνετε τα θαλασσινά...

Καλλιστώ: Το αγαπημένο γλυκοπωλείο της Χώρας

0
Από το 1997, το γλυκοπωλείο Καλλιστώ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας στη Χώρα Αμοργού. Πρόκειται για μία οικογενειακή επιχείρηση που έχει καταφέρει να συνδυάσει...

Η Κρεπερί “Ελίχρυσον” στα Κατάπολα γιορτάζει 10 χρόνια γεύσεων

0
Από το 2015 μέχρι σήμερα, η κρεπερί “Ελίχρυσον” στα Κατάπολα σας κρατά συντροφιά από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ, με λαχταριστά πρωινά,...

Titika Pension: Διαμονή μία ανάσα από τη θάλασσα!

0
Σε μια ήσυχη γωνιά του λιμανιού των Καταπόλων, στο γραφικό Ξυλοκερατίδι, βρίσκεται η Titika Pension – ένα οικογενειακό κατάλυμα χτισμένο με παραδοσιακό κυκλαδίτικο στυλ, κυριολεκτικά...

Διακοπές χωρίς άπλυτα εύκολα και γρήγορα με το AmorWash

0
Η λύση για διακοπές χωρίς άπλυτα ρούχα βρίσκεται στην πλατεία της Αιγιάλης! Εκεί σας περιμένει το AmorWash, ένα αυτοματοποιημένο καθαριστήριο με πλυντήρια χωρητικότητας 10...

Ηρεμία, θέα και παράδοση στα Plori Studios & Apartment στα Θολάρια...

0
Στο γραφικό χωριό Θολάρια, χτισμένο αμφιθεατρικά πάνω από το λιμάνι της Αιγιάλης βρίσκεται το συγκρότημα Plori Studios & Apartment. Εδώ, η ηρεμία της φύσης, η...

SIS Insurance Broker: Ο Αξιόπιστος Σύμμαχος στην Ασφάλιση Κινδύνων

0
Σε έναν κόσμο γεμάτο απρόβλεπτες καταστάσεις και συνεχείς προκλήσεις, η ανάγκη για ασφάλεια δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά ουσιαστική προϋπόθεση για να νιώθουμε προστατευμένοι. Η ασφάλιση είναι...

Βοτανικό Πάρκο Αμοργού: Ένας χώρος αφιερωμένος στη φύση και τον πολιτισμό

0
Στην καρδιά των Καταπόλων, το Βοτανικό Πάρκο Αμοργού αποτελεί έναν ξεχωριστό χώρο αφιερωμένο στη φύση. Από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο, υποδέχεται τους επισκέπτες...

Περγαλίδι, ο μικρός μπαξές της Λαγκάδας

0
Αν ψάχνεις το σημείο που συνδυάζει υπέροχες γεύσεις, χαλαρή ατμόσφαιρα και αυθεντική κυκλαδίτικη φιλοξενία, τότε το Περγαλίδι είναι ο προορισμός σου! Κρυμμένο στο όμορφο...

«Τρανζιστοράκι Γεύσεις»: Ένα γευστικό ταξίδι στην καρδιά της Χώρας Αμοργού

0
Στη γραφική Χώρα της Αμοργού, εκεί που η παράδοση συναντά την αυθεντικότητα, βρίσκεται ένα μικρό γαστρονομικό διαμαντάκι: το «Τρανζιστοράκι Γεύσεις». Ένα κατάστημα γεμάτο αρώματα,...

Ιδέες για Δώρα για τη Γιορτή του Μπαμπά από τα Photovekris!

0
Η Γιορτή του Πατέρα πλησιάζει_15 Ιουνίου_και είναι η ιδανική ευκαιρία να του δείξεις την αγάπη σου με ένα μοναδικό, προσωποποιημένο δώρο από τα Photovekris! Μερικές ιδέες που σου προτείνουμε εάν...

Η καντίνα στην παραλία Μαλτέζι άνοιξε!

0
Καφέδες, σνακς, χυμοί, μπύρες, δροσερά cocktails, σαλάτες, σάντουιτς, γιαούρτι με φρούτα και μέλι, φρουτοσαλάτες θα κάνουν την παραμονή σας στην παραλία ομορφότερη. Ανοιχτά 10.00-19.00 #lifeisbetteratthebeach

Grand opening για το Souvlaki Bar “Ο Ζουμερός” στην Χώρα Αμοργού

0
Λαχταριστά τυλιχτά, σκεπαστές και πολλές άλλες γευστικές επιλογές σας περιμένουν στο Souvlaki Bar «Ο Ζουμερός». Σε έναν φιλόξενο και μοντέρνο χώρο, στο πιο κεντρικό σοκάκι...

Η καντίνα στην Καλοταρίτισσα άνοιξε και σας περιμένει!

0
Η αγαπημένη καντίνα της παραλίας άνοιξε και σας περιμένει καθημερινά, από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα, για να απολαύσετε μοναδικές γεύσεις δίπλα στο...

Πασχαλινές Ευχές από την CAPTAIN

0
Η Captain Hellas αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες χονδρεμπορικές εταιρείες της χώρας με ολοκληρωμένες λύσεις για επαγγελματίες του κλάδου τροφίμων, Super Market, HO.RE.CA. Η εταιρεία...

Πασχαλινό Γλέντι στην Ταβέρνα “Λουδάρος” στη Λαγκάδα Αμοργού

0
Η παραδοσιακή ταβέρνα "Λουδάρος", πιστή στην αμοργιανή φιλοξενία και γεύση, σας προσκαλεί σε ένα αυθεντικό Πασχαλινό γλέντι γεμάτο αρώματα, γεύσεις και μουσική! Στο γιορτινό τραπέζι...

Ειρήνη Γιαννακοπούλου: Πρωτοποριακός τουρισμός πολυτέλειας και ευεξίας στην Αμοργό με πάνω...

0
Το περιοδικό «The Global Woman Leader Magazine for ‘Top 10 Best Women CEOs in Greece 2024» στο τεύχος του Δεκεμβρίου 2024 συμπεριέλαβε στις 10 κορυφαίες...

SOS από την Ένωση Ξενοδόχων & Ιδιοκτητών Ενοικιαζόμενων Δωματίων Αμοργού, για...

0
Σε επιστολή διαμαρτυρίας αλλά και απόγνωσης έχει προβεί η Ένωση Ξενοδόχων & Ιδιοκτητών Ενοικιαζόμενων Δωματίων Αμοργού, γνωρίζοντας στο Διοικητικό Συμβούλιο της ακτοπλοϊκής εταιρείας SEA...

Νέος κύκλος δωρεάν σεμιναρίων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων το Μάρτιο για τις...

0
Το Επιμελητήριο Κυκλάδων, στο πλαίσιο της διαρκούς εκπαίδευσης και κατάρτισης των μελών του με στόχο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και την προσαρμογή στις νέες...
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Sitemap