24 C
Amorgós
HomeAmorgos NewsΣυνέδριο ΣΕΤΕ: τουρισμός 12 μηνών σε περιοχές με ήπιο κλίμα - ξεκινά...

Συνέδριο ΣΕΤΕ: τουρισμός 12 μηνών σε περιοχές με ήπιο κλίμα – ξεκινά μελέτη από Κρήτη και Δωδεκάνησα

Μελέτη, που θα καθορίσει συγκεκριμένο και πρακτικό πλαίσιο δράσεων για την επέκταση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας, θα εκπονήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), όπως είπε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ.Ανδρέας Ανδρεάδης στο 13ο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ, που έχει ως θέμα ακριβώς την αντιμετώπιση της εποχικότητας.

Η μελέτη πιλοτικά θα ξεκινήσει από την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα, στη συνέχεια θα περιλάβει την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες περιοχές.

Ιδέες για το πώς μπορεί να επιτευχθεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ακούστηκαν αρκετές στη σημερινή πρώτη ημέρα του συνεδρίου, που θα ολοκληρωθεί αύριο.

Ο Juan Jose Riveiro, Principal, The Boston Consulting Group, ανέλυσε προγράμματα για τουρισμό το χειμώνα σε ισπανικές περιοχές, όπως η Murcia, όπου όλο το πρότζεκτ στηρίζεται στην προσέλκυση ηλικιωμένων τόσο από τις ευρωπαϊκές χώρες, όσο και από το Βορρά της Ισπανίας για την απόκτηση κατοικίας, καθώς η περιοχή έχει φτηνό κόστος ζωής και φτηνά ακίνητα. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η σύνταξη στο Βορρά της Ισπανίας είναι 40% υψηλότερη από ό,τι εκεί και γενικότερα στο Νότο της χώρας.

Η Murcia διαθέτει όλες τις υποδομές για την προσέλκυση ηλικιωμένων (νοσοκομεία, κλινικές, προσβασιμότητα, δημόσιες συγκοινωνίες), εγκαταστάσεις αναψυχής (γήπεδα γκολφ, τένις κλπ), εμπορικά κέντρα, και ό,τι άλλο απαιτείται για να στηρίξει αυτή τη μορφή τουρισμού.

Το πρόγραμμα προσδοκά να προσελκύσει στην περιοχή τα επόμενα χρόνια περί τα 2 δις.ευρώ επενδύσεις σε ακίνητα και να δημιουργήσει 100.000 θέσεις εργασίας.

Το σλόγκαν σε όλη αυτή την προσπάθεια είναι «Murcia, περιοχή της δεύτερης νεότητας».

Σε άλλες περιοχές η αιχμή του δόρατος για την αντιμετώπιση της εποχικότητας είναι η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού με σειρά εκδηλώσεων.

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση για το πώς ανέπτυξαν τον τουρισμό το χειμώνα η Antalya και τα Κανάρια Νησιά  παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Hellas κ.Μιχάλης Μαυρόπουλος (δείτε την παρουσίαση σε διπλανές στήλες).

Ολγα Κεφαλογιάννη: έτος επενδύσεων το 2015

Στα θετικά μηνύματα και στους στόχους για το 2015 για τον τουρισμό, αναφέρθηκε η υπουργός Τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας  στο 13ο συνέδριο του ΣΕΤΕ.

«Για το 2015 όλες οι ενδείξεις μας λένε ότι θα είναι μια ιδιαίτερα καλή χρονιά. ‘Όχι μόνο σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων, αλλά και στον τομέα των τουριστικών επενδύσεων», τόνισε χαρακτηριστικά η κυρία Κεφαλογιάννη και πρόσθεσε: «Στόχοι μας για το επόμενο διάστημα είναι να αυξήσουμε το τουριστικό πλεόνασμα στην πραγματική οικονομία. Να δώσουμε περαιτέρω ώθηση στις ειδικές μορφές τουρισμού. Να σχεδιάσουμε μια νέα πολιτική για την κρουαζιέρα. Να κατανείμουμε καλύτερα το τουριστικό ρεύμα, όλες τις εποχές του χρόνου. Να βάλουμε και άλλες περιοχές και άλλες περιφέρειες στο παιχνίδι του τουρισμού, δίνοντας ευκαιρίες για εισόδημα και θέσεις εργασίας».

Η κυρία Κεφαλογιάννη υπογράμμισε ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι η πολιτική σταθερότητα, η κοινωνική γαλήνη, η συνέχιση των μεταρρυθμίσεων. «Όροι αναγκαίοι για να έρθουν οι επενδύσεις που σχεδιάζονται», τόνισε  η υπουργός Τουρισμού επισημαίνοντας παράλληλα ότι «τίποτα δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε ένα περιβάλλον αστάθειας, αβεβαιότητας και ασυνεννοησίας».

Ειδικότερα για το θέμα των επενδύσεων, ανέφερε «ότι σειρά σημαντικών επενδύσεων σε πολλές περιοχές της Ελλάδος βρίσκονται ήδη σε φάση υλοποίησης». Και πρόσθεσε ότι «Νέες περιοχές της χώρας θα μπουν στο χάρτη της ανάπτυξης. Το 2015, μπορεί να εξελιχθεί σε έτος σημαντικών επενδύσεων στον χώρο του τουρισμού».

Ο τουρισμός – είπε – επιβεβαίωσε με κατηγορηματικό τρόπο ότι μπορεί να αποτελέσει ένα σύγχρονο, δυναμικό και διαρκώς εξελισσόμενο κλάδο της ελληνικής οικονομίας. Στον τουρισμό τα καταφέραμε- τόνισε – επειδή «το υπουργείο Τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση, στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Κέρδισε τη χαμένη αξιοπιστία της τουριστικής αγοράς. Συνομίλησε με κύρος και υπευθυνότητα. Πλήρωσε τα χρέη της και διαπραγματεύτηκε με νέους όρους τη συνεργασία της με τους μεγάλους παίχτες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς».

Η υπουργός Τουρισμού επισήμανε ακόμη ότι η αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού και τα επιθυμητά αποτελέσματα θα έλθουν μέσα από την συνεργασία του υπουργείου τουρισμού, των Περιφερειών και του ιδιωτικού τομέα. Επίσης προσδιόρισε το πλαίσιο αυτής της συνεργασίας σημειώνοντας: «Οι περιφέρειες οφείλουν να αντιληφθούν ότι χρειάζεται κοινή στρατηγική, κοινός βηματισμός. Σε όλα τα επίπεδα.

Οι περιφέρειες

Το ζήτημα της άμβλυνσης της εποχικότητας ανέλυσαν από τη δική τους σκοπιά οι περιφερειάρχες Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος, Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος.

Ο κ. Αρναουτάκης είπε ότι η Κρήτη έχει όλες τις δυνατότητες για την ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, για τουρισμό όλο το χρόνο, ώστε ο τουρισμός να φτάσει να καλύπτει το 78% του ΑΕΠ της Κρήτης.

Ο κ.Τζιτζικώστας τόνισε ότι πρέπει να υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός ώστε η Ελλάδα να προβάλλεται ενιαία και κάτω από αυτήν την ομπρέλα να υπάρχουν τα επιμέρους προϊόντα των περιοχών. Προανήγγειλε, επίσης, ότι στα γραφεία της Περιφέρειας θα στεγασθεί το πρώτο γραφείο του ΣΕΤΕ εκτός Αθηνών.

Ο κ.Χατζημάρκος ανέφερε ότι για να συμμετάσχουν οι επιχειρήσεις σε προγράμματα τουρισμού τους χειμερινούς μήνες πρέπει να δουν τους τουρίστες στην πόρτα τους. Εν ολίγοις, για να μείνουν ανοιχτά το χειμώνα ξενοδοχεία και καταστήματα θα πρέπει να δουν πελατεία.

Όπου η αγορά παρουσιάζει ενδιαφέρον εκεί θα δούμε και επενδύσεις, είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Γαλιατσάτος ανέλυσε τις προθέσεις για ενίσχυση της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας, των συνεργατικών κινήσεων στο επιχειρείν και των ειδικών μορφών τουρισμού, που μπορούν να στηρίξουν την επιμήκυνση της σεζόν.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Τα social μας

4,101FansLike
6,990FollowersFollow
119SubscribersSubscribe

Τα Αγαπημένα

Sitemap